Nr 123 - ustalenie trybu pracy

 

UCHWAŁA NR XX/123/2004

Rady Gminy w Ustroniu Morskim

z dnia 26 sierpnia 2004 roku

 

w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej

Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) Rada Gminy w Ustroniu Morskim uchwala, co następuje:

 

§1

Uchwała określa:

1) obowiązki jednostek organizacyjnych gminy w toku prac nad projektem budżetu gminy,

2) wymaganą szczegółowość projektu uchwały budżetowej,

3) wymagane materiały informacyjne, które wójt gminy powinien przedstawić radzie gminy wraz z projektem uchwały budżetowej,

4) terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu gminy.

 

§2

Skarbnik Gminy opracowuje informację w sprawie podstawowych parametrów do projektu budżetu i wraz z odpowiednimi formularzami przekazuje kierownikom jednostek organizacyjnych gminy. Treść informacji oraz rodzaje formularzy przedstawia załącznik nr 1 (PDF 232KB) do uchwały.

 

§3

1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz pracownicy referatów Urzędu Gminy w odniesieniu do wykonywanych i nadzorowanych zadań, opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych i przedkładają je Skarbnikowi Gminydo dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

2. Radni i sołtysi mogą składać do Skarbnika Gminy wnioski na załączniku nr 2 (PDF 79KB) o przyznanie środków z budżetu na realizację wyodrębnionych zadań do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

 

§4

Skarbnik Gminy na podstawie przedłożonych materiałów i wniosków, a także prognozy kwot dochodów własnych gminy, dotacji celowych na zadania własne, zlecone, na zadania wynikające z porozumień, subwencji ogólnej z budżetu państwa, udziałów w dochodach budżetu Państwa – sporządza wstępne zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu w terminie do25 października.

 

§5

Wójt gminy opracowuje:

1) projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów sporządzonych przez Skarbnika Gminy,

2) informację o stanie mienia komunalnego na podstawie materiałów opracowanych przez naczelnika referatu rolnictwa.

 

§6

Uchwałę budżetową sporządza się z uwzględnieniem elementów i szczegółowości określonych w art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).

 

§7

Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:

1) objaśnienia do projektu budżetu,

2) informację o stanie mienia komunalnego.

 

§8

Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać:

1) informację dotyczącą kwot dochodów ze wskazaniem sposobu ich ustalenia i podstawy prawnej,

2) opis planowanych kwot wydatków z podaniem zasad ich kalkulowania w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej,

3) informację o źródłach przychodów oraz kierunków wydatków środków specjalnych, funduszy celowych,

4) w przypadku deficytu budżetowego – omówienie kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu, względnie w przypadku powstałej nadwyżki budżetowej – kierunki rozdysponowania tej nadwyżki.

 

§9

Informacja o stanie mienia komunalnego powinna zawierać następujące dane:

1) o przysługujących jednostce samorządu terytorialnego prawach własności,

2) o innych niż własność prawach majątkowych, w tym o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym,

3) o zmianach w stanie mienia komunalnego od dnia złożenia poprzedniej informacji,

4) o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywanych praw własności,

5) o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

 

§10

Projekt uchwały, informacje o stanie mienia komunalnego wraz z objaśnieniem Wójt Gminy przedkłada w terminie nie później niż do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy:

1. Regionalnej Izbie Obrachunkowej

2. Radzie Gminy.

 

§11

1. Przewodniczący Rady Gminy otrzymany projekt uchwały wraz z materiałami informacyjnymi, przekazuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania do zaopiniowania stałym komisjom Rady Gminy.

2. Komisje w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej.

3. Komisja właściwa do spraw budżetu opiniuje projekt uchwały budżetowej w terminie 7 dni od otrzymania wniosków pozostałych stałych komisji Rady Gminy.

 

§12

1. Komisja właściwa do spraw budżetu przekazuje Wójtowi Gminy pisemną opinię. Wójt Gminy w ciągu 7 dni przygotowuje poprawki do projektu uchwały budżetowej.

2.Wnioski Komisji nie uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej wymagają pisemnego uzasadnienia Wójta Gminy.

 

§13

Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu powiatu określa harmonogram, stanowiący załącznik nr 3 (PDF 73KB) do uchwały.

 

§14

Porządek sesji budżetowej winien obejmować:

1) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,

2) odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,

3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

4) dyskusję nad projektem budżetu i nad poprawkami,

5) głosowanie nad przyjęciem poszczególnych poprawek,

6) głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.

 

§15

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§16

Traci moc uchwała Nr XII/77/99 z dnia 28 października 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

§17

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Ustroniu Morskim.