Nr 123 - ustalenie trybu pracy
UCHWAŁA NR XX/123/2004
Rady Gminy w Ustroniu Morskim
z dnia 26 sierpnia 2004 roku
w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
Na podstawie art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203) Rada Gminy w Ustroniu Morskim uchwala, co następuje:
§1
Uchwała określa:
1) obowiązki jednostek organizacyjnych gminy w toku prac nad projektem budżetu gminy,
2) wymaganą szczegółowość projektu uchwały budżetowej,
3) wymagane materiały informacyjne, które wójt gminy powinien przedstawić radzie gminy wraz z projektem uchwały budżetowej,
4) terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu gminy.
§2
Skarbnik Gminy opracowuje informację w sprawie podstawowych parametrów do projektu budżetu i wraz z odpowiednimi formularzami przekazuje kierownikom jednostek organizacyjnych gminy. Treść informacji oraz rodzaje formularzy przedstawia załącznik nr 1 (PDF 232KB) do uchwały.
§3
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy oraz pracownicy referatów Urzędu Gminy w odniesieniu do wykonywanych i nadzorowanych zadań, opracowują plany rzeczowe oraz projekty planów finansowych i przedkładają je Skarbnikowi Gminydo dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Radni i sołtysi mogą składać do Skarbnika Gminy wnioski na załączniku nr 2 (PDF 79KB) o przyznanie środków z budżetu na realizację wyodrębnionych zadań do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
§4
Skarbnik Gminy na podstawie przedłożonych materiałów i wniosków, a także prognozy kwot dochodów własnych gminy, dotacji celowych na zadania własne, zlecone, na zadania wynikające z porozumień, subwencji ogólnej z budżetu państwa, udziałów w dochodach budżetu Państwa – sporządza wstępne zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu w terminie do25 października.
§5
Wójt gminy opracowuje:
1) projekt uchwały budżetowej na podstawie materiałów sporządzonych przez Skarbnika Gminy,
2) informację o stanie mienia komunalnego na podstawie materiałów opracowanych przez naczelnika referatu rolnictwa.
§6
Uchwałę budżetową sporządza się z uwzględnieniem elementów i szczegółowości określonych w art. 124 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.).
§7
Do projektu uchwały budżetowej Wójt Gminy dołącza:
1) objaśnienia do projektu budżetu,
2) informację o stanie mienia komunalnego.
§8
Objaśnienia do projektu budżetu powinny zawierać:
1) informację dotyczącą kwot dochodów ze wskazaniem sposobu ich ustalenia i podstawy prawnej,
2) opis planowanych kwot wydatków z podaniem zasad ich kalkulowania w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej,
3) informację o źródłach przychodów oraz kierunków wydatków środków specjalnych, funduszy celowych,
4) w przypadku deficytu budżetowego – omówienie kwot przychodów przeznaczonych na pokrycie deficytu, względnie w przypadku powstałej nadwyżki budżetowej – kierunki rozdysponowania tej nadwyżki.
§9
Informacja o stanie mienia komunalnego powinna zawierać następujące dane:
1) o przysługujących jednostce samorządu terytorialnego prawach własności,
2) o innych niż własność prawach majątkowych, w tym o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym,
3) o zmianach w stanie mienia komunalnego od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4) o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywanych praw własności,
5) o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
§10
Projekt uchwały, informacje o stanie mienia komunalnego wraz z objaśnieniem Wójt Gminy przedkłada w terminie nie później niż do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy:
1. Regionalnej Izbie Obrachunkowej
2. Radzie Gminy.
§11
1. Przewodniczący Rady Gminy otrzymany projekt uchwały wraz z materiałami informacyjnymi, przekazuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania do zaopiniowania stałym komisjom Rady Gminy.
2. Komisje w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których opiniują projekt uchwały budżetowej.
3. Komisja właściwa do spraw budżetu opiniuje projekt uchwały budżetowej w terminie 7 dni od otrzymania wniosków pozostałych stałych komisji Rady Gminy.
§12
1. Komisja właściwa do spraw budżetu przekazuje Wójtowi Gminy pisemną opinię. Wójt Gminy w ciągu 7 dni przygotowuje poprawki do projektu uchwały budżetowej.
2.Wnioski Komisji nie uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej wymagają pisemnego uzasadnienia Wójta Gminy.
§13
Terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu powiatu określa harmonogram, stanowiący załącznik nr 3 (PDF 73KB) do uchwały.
§14
Porządek sesji budżetowej winien obejmować:
1) przedstawienie projektu uchwały budżetowej wraz z uzasadnieniem,
2) odczytanie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,
3) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,
4) dyskusję nad projektem budżetu i nad poprawkami,
5) głosowanie nad przyjęciem poszczególnych poprawek,
6) głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.
§15
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§16
Traci moc uchwała Nr XII/77/99 z dnia 28 października 1999 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Ustroniu Morskim.
Liczba wyświetleń: 272
Źródło informacji: Joanna Korczyk
Data źródła: 2008-08-18 09:55
2023-11-24 18:14 Migracja strony