Protokół


PROTOKÓŁ Nr III/2006

z Sesji Rady Gminy w Ustroniu Morskim

z dnia 06 grudnia 2006r.

                                                                                                                                                        

 

 

                        Otwarcia III Sesji Rady Gminy w Ustroniu Morskim dokonał Przewodniczący Rady Andrzej Basarab. Powitał radnych, władze samorządowe, sołtysów oraz przybyłych mieszkańców. Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad. W sesji udział wzięło 15 radnych (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, sesja rozpoczęła się o godz. 1000).

 

Przewodniczący Rady zaproponował następujący porządek obrad:

1.  Sprawy organizacyjne :

-         otwarcie sesji i stwierdzenie quorum;

-         przyjęcie protokołów z I i II Sesji Rady Gminy.

2.      Ślubowanie Wójta Gminy.

3.      Powołanie przewodniczących i składów osobowych stałych komisji Rady Gminy.

4.      Głos mieszkańców.

5.      Interpelacje, zapytania.

6.      Wolne wnioski.

7.      Zamknięcie sesji.

 

Na pytanie Przewodniczącego obrad: „czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad?” Wójt Gminy wniósł prośbę o uzupełnienie porządku obrad poprzez wprowadzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy (deklaracji i informacji) na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny. Wójt poinformował, iż jest to formalność, zmieniają się tylko przepisy prawa.

 

Skarbnik Gminy uzupełniła wypowiedź Wójta dodając, że projekt uchwały podyktowany jest zmianą przepisów prawnych, jest to typowa zmiana porządkowa. Wzory deklaracji są identyczne jak w roku ubiegłym, natomiast zmienia się podstawa prawna. Uchwała winna być podjęta do 11 grudnia, gdyż w tym czasie zbiera się Kolegium RIO dla wydania opinii. Podjęta uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

 

Głosowanie nad uzupełnieniem porządku obrad. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Uzupełnienie porządku obrad zostało przyjęte jednogłośnie - 15 głosów „za”. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wzorów formularzy (deklaracji i informacji) na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny został wprowadzony jako pkt 4 porządku obrad.

 

- przyjęcie protokołów sesji Nr I z dnia 24.11.2006r. i Nr II  z dnia 29.11.2006r.

Protokoły zostały przyjęte jednogłośnie - 15 głosów „za”.

 

Ad 2. Ślubowanie Wójta Gminy.

 

            Wójt Gminy złożył ślubowanie o treści:

 

                  „ Obejmując urząd Wójta  Gminy Ustronie Morskie uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców gminy. Tak mi dopomóż Bóg.”

 

Wójt Gmina Ustronie Morskie otrzymał od Kierowników Jednostek Organizacyjnych okolicznościową wiązankę kwiatów wraz z życzeniami pomyślności, spokojnej i wytrwałej pracy, dobrej współpracy z  Radą i wszystkimi jednostkami dla dobra mieszkańców.

 

Wójt stwierdził, sukces ustronia Morskiego zależy od wszystkich, od wszystkich radnych. Jeżeli będzie zgoda, co do uchwał, szczególnie tych gospodarczych to istnieje realna szansa na wykonanie podjętych zadań. Było to głęboko przemyślane, brano pod uwagę, że wszyscy będą chcieli to realizować. że nie chce, aby nadal były polityczne podziały, życzy, aby każdy radny kierował się własnym rozumem, własnym rozsądkiem i to wystarczy. Widzi jednak, że sytuacja na dzień dzisiejszy nie jest za ciekawa gdyż takie prorokowanie, że wójt te dwa lata może wytrzyma, może nie wytrzyma nie wróżą dobrze.

Przypomniał, że został przez społeczeństwo wybrany na cztery lata kadencji. To czy odejdzie wcześniej zależy od niego, a także od rady. Rada może odwołać wójta, jednak tylko na zasadzie referendum, ale to byłoby hańbą dla Gminy Ustronie Morskie.  Dlatego apeluje jeszcze raz, aby zdarzyło się tak jak na Mszy Św. za radnych apelował ks. Proboszcz. Całkowicie się utożsamia z jego wypowiedziami i prosi o spokojna wspólną pracę dla dobra mieszkańców gminy. Tak , aby gmina była jeszcze bardziej widoczna na mapie turystycznej Polski.  Bardzo serdecznie poprosił o współpracę. Zaapelował , aby wszyscy byli razem, i trzymali się razem, a będzie dobrze.

Przewodniczący Rady podziękował Wójtowi za wystąpienie. Za budujące słowa, aby wspólnie rozwijać nasza małą ojczyznę jaka jest gmina i żeby zawsze kierować się rozsądkiem. Uważa, że współpraca będzie się rozwijać naprawdę dobrze, a każdy będzie się kierował rozsądkiem i czuł się odpowiedzialny za podejmowane decyzje.

 

 

Ad 3.   Powołanie przewodniczących i składów osobowych stałych komisji Rady
               Gminy w Ustroniu Morskim.

 

 

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, iż zgodnie  z § 11 Statutu Gminy Ustronie Morskie Rada powołuje następujące komisje:

1)      Budżetu i Rozwoju Gospodarczego,

2)      Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej,

3)      Spraw Społecznych i Porządku Publicznego,

4)      Rolnictwa,

5)      Rewizyjną.

Radny może być członkiem najwyżej dwóch komisji stałych, a w czasie trwania kadencji Rada może powołać doraźne komisje do wykonywania określonych zadań, określając ich skład i zakres działania.

 

Komisja Budżetu i Rozwoju Gospodarczego:

Przewodniczący obrad otworzył listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji budżetu i rozwoju gospodarczego

1)      Radny Andrzej Basarab zgłosił kandydaturę radnego Zenona Wajgerta na stanowisko przewodniczącego komisji. Radny Zenon Wajgert wyraził zgodę na kandydowanie.

2)      Radna Marzena Molcan zgłosiła kandydaturę radnego Mirosława Szymanka na stanowisko przewodniczącego komisji. Radny Mirosław Szymanek wyraził zgodę na kandydowanie. Radna Molcan stwierdził, iż Mirosław Szymanek jest człowiekiem wykształconym, ekonomistą, jest człowiekiem odpowiedzialnym wobec wyborców. Jest gwarantem dobrego funkcjonowania komisji.

 

Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji budżetu i rozwoju gospodarczego.

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Pierwszy zgłoszony kandydat Zenon Wajgert uzyskał następującą ilość głosów:

„za” 8 głosów, „przeciwko” 7 głosów, głosów  wstrzymujących się nie było, tym samym na stanowisko przewodniczącego komisji budżetu i rozwoju gospodarczego Rada wybrała Zenona Wajgerta.

 

Komisja Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej

Przewodniczący obrad otworzył listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji ochrony środowiska i gospodarki komunalnej.

1)      Radny Piotr Borkowski zgłosił kandydaturę radnej Krystyny Wrochny na stanowisko przewodniczącej komisji ochrony środowiska i gospodarki komunalnej. Radna Krystyna Wrochna wyraziła zgodę na kandydowanie.

2)      Radna Marzena Molcan zgłosiła kandydaturę radnego Mirosława Szymanka na stanowisko przewodniczącego komisji. Radny Mirosław Szymanek wyraził zgodę na kandydowanie. Radny Szymanek ma bardzo dobry kontakt z ludźmi, zna zakres pracy komisji z poprzedniej kadencji.

 

Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji ochrony środowiska i gospodarki komunalnej.

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Pierwszy zgłoszony kandydat Krystyna Wrochna uzyskała następującą ilość głosów:

„za” 8 głosów, „przeciwko” 7 głosów, głosów  wstrzymujących się nie było, tym samym na stanowisko przewodniczącej komisji ochrony środowiska i gospodarki komunalnej Rada wybrała Krystynę Wrochnę.

Komisja Spraw Społecznych i porządku Publicznego

 

Przewodniczący obrad otworzył listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji spraw społecznych i porządku publicznego.

1)      Radny Andrzej Basarab zgłosił kandydaturę radnego Marka Rojka na stanowisko przewodniczącego komisji. Radny Marek Rojek wyraził zgodę na kandydowanie.

2)      Radny Tomasz Stanisławczyk zgłosił kandydaturę radnego Krzysztofa Grzywnowicza na stanowisko przewodniczącego komisji. Radny Krzysztof Grzywnowicz wyraził zgodę na kandydowanie. Wiceprzewodniczący stwierdził, iż wybierając nowych radnych wyborcy opowiedzieli się za chęcią dużych zmian. Jest 11 nowych radnych, którzy mogą wnieść nowe pomysły. osoba radnego Grzywnowicza gwarantuje prawidłowe działanie komisji w czasie kadencji.

 

Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji spraw społecznych i porządku publicznego..

 

Radny Marek Rojek w związku ze zgłoszeniem kandydatury radnego Krzysztofa Grzywnowicza wycofał swoją zgodę na kandydowanie na stanowisko przewodniczącego komisji. Pozostał jeden kandydat.

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Rada podjęła jednogłośnie  - 15 głosów „za” uchwałę w sprawie wyboru radnego Krzysztofa Grzywnowicza na funkcję przewodniczącego komisji spraw społecznych i porządku publicznego.

 

Komisja Rolnictwa

 

Przewodniczący obrad otworzył listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji rolnictwa.

1)      Radna Anna Britzen zgłosiła kandydaturę radnego Piotra Borkowskiego na stanowisko przewodniczącej komisji rolnictwa. Radny Piotr Borkowski wyraził zgodę na kandydowanie. Radna stwierdziła, iż Piotr Borkowski pełni funkcje sołtysa, zna problemy i potrzeby wsi. Jest gwarantem dobrej pracy.

2)      Radny Robert Saraban zgłosił kandydaturę radnego Marka Rojka na stanowisko przewodniczącego komisji. Radny Marek Rojek wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji rolnictwa.

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Pierwszy zgłoszony kandydat Piotr Borkowski uzyskał następującą ilość głosów:

„za” 8 głosów, „przeciwko” 7 głosów, głosów  wstrzymujących się nie było, tym samym na stanowisko przewodniczącej komisji rolnictwa Rada wybrała Piotra Borkowskiego.

 

Komisja Rewizyjna

Przewodniczący obrad otworzył listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji  rewizyjnej.

1)      Radny Zenon Wajgert zgłosił kandydaturę radnego Stefana Dymańskiego na stanowisko przewodniczącego komisji Rewizyjnej. Stwierdził, iż jest to człowiek godny zaufania, znany w środowisku gminy, jest żołnierzem zawodowym . Radny Stefan Dymański  wyraził zgodę na kandydowanie.

2)      Radna Tomasz Stanisławczyk  zgłosił kandydaturę radnej Ireny Krawczyk na stanowisko przewodniczącego komisji. Poinformował, że także jest osobą godną zaufania, posiada odpowiednie wykształcenie - ekonomiczne w tym kierunku. Jest osobą znaną i lubianą przez środowisko. Radna Irena Krawczyk wyraziła zgodę na kandydowanie.

 

Przewodniczący zamknął listę zgłoszeń kandydatów na stanowisko przewodniczącego komisji rewizyjnej.

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Pierwszy zgłoszony kandydat Stefan Dymański uzyskał następującą ilość głosów:

„za” 8 głosów, „przeciwko” 7 głosów, głosów  wstrzymujących się nie było, tym samym na stanowisko przewodniczącej komisji rewizyjnej Rada wybrała Stefana Dymańskiego.

 

Przewodniczący Rady ogłosił 15- to minutową przerwę (godz. 1045 ) , aby przewodniczący komisji mogli dokonać wyboru składów osobowych poszczególnych stałych komisji Rady Gminy.

 

Po przerwie (godz. 1100)  Przewodniczący rady wznowił obrady.

 

Przewodniczący poszczególnych komisji zgłosili gotowość przedstawienia ich składów.

 

Przewodniczący komisji budżetu i rozwoju gospodarczego Zenon Wajgert zgłosił następujących radnych do składu komisji:

 

1)      Britzen Anna - wyraziła zgodę na pracę w komisji,

2)      Szymanek Mirosław - wyraził zgodę na pracę w komisji,

3)      Krawczyk Irena - wyraziła zgodę na pracę w komisji,

4)      Stanisławczyk Tomasz - wyraził zgodę na pracę w komisji,

5)      Basarab Andrzej - wyraził zgodę na pracę w komisji,

6)      Wrochna Krystyna -  wyraziła zgodę na pracę w komisji,

 

Głosowanie nad składem osobowym komisji budżetu i rozwoju gospodarczego. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Skład komisji został przez Radę przyjęty jednogłośnie - 15 głosów  „za”.

 

Przewodnicząca komisji ochrony środowiska i gospodarki komunalnej Krystyna Wrochna zgłosiła następujących radnych do składu komisji:

 

1)      Szymanek Mirosław - wyraził zgodę na pracę w komisji,

2)      Basarab Andrzej - wyraził zgodę na pracę w komisji,

3)      Saraban Robert - wyraził zgodę na pracę w komisji,

4)      Agatowski Stanisław- wyraził zgodę na pracę w komisji,

 

Głosowanie nad składem osobowym komisji ochrony środowiska i gospodarki komunalnej. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Skład komisji został przez Radę przyjęty jednogłośnie - 15 głosów  „za”.

 

Przewodniczący komisji spraw społecznych i porządku publicznego Krzysztof Grzywnowicz zgłosił następujących radnych do składu komisji:

 

1)      Molcan Marzena - wyraziła zgodę na pracę w komisji,

2)      Poniedziałek Mieczysław - wyraził zgodę na pracę w komisji,

3)      Dymański Stefan - wyraził zgodę na pracę w komisji,

4)      Saraban Robert - wyraził zgodę na pracę w komisji,

5)      Rojek Marek - wyraził zgodę na pracę w komisji.

 

Głosowanie nad składem osobowym komisji spraw społecznych i porządku publicznego. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Skład komisji został przez Radę przyjęty jednogłośnie - 15 głosów  „za”.

 

Przewodniczący komisji rolnictwa Piotr Borkowski zgłosił następujących radnych do składu komisji:

1)      Britzen Anna - wyraziła zgodę na prace w komisji,

2)      Rojek Marek - wyraził zgodę na pracę w komisji.

 

Głosowanie nad składem osobowym komisji rolnictwa . W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Skład komisji został przez Radę przyjęty jednogłośnie - 15 głosów  „za”.

 

Przewodniczący komisji rewizyjnej Stefan Dymański zgłosił następujących radnych do składu komisji:

1)      Wrochna Krystyna - wyraziła zgodę na pracę w komisji,

2)      Grzywnowicz Krzysztof - wyraził zgodę na pracę w komisji,

3)      Molcan Marzena - wyraziła zgodę na pracę w komisji,

4)      Krawczyk Irena - wyraziła zgodę na pracę w komisji.

 

Głosowanie nad składem osobowym komisji rewizyjnej . W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Skład komisji został przez Radę przyjęty jednogłośnie - 15 głosów  „za”.

 

Przewodniczący Rady  odczytał treść uchwały Nr III/4/2006 w sprawie powołanie przewodniczących i składów osobowych stałych komisji Rady Gminy. Podziękował radnym za trafny dobór członków komisji.

Życzył udanej współpracy. Stwierdził, że „nie będzie schodów”, a każda rozsądna inicjatywa będzie rozpatrywana. Życzył sobie i radnym, aby współpraca pomiędzy Radą, Wójtem, Urzędem Gminy i jej pracownikami układała się jak najlepiej

 

Ad 4.     Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały o deklaracjach:

Zmiany w deklaracjach podatkowych zostały naniesione ze względu na następujące regulacje prawne :

  1. rozporządzenie Ministra Finansów z 22.04.2004 r. w sprawie ewidencji podatkowej nieruchomości (Dz.U. Nr 107, poz.1138),
  2. ustawa z 30.06.2005 r. o zmianie ustawy-Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 143, poz.1199)-obowiązuje od 1.01.2006 r.
  3. odnośnie deklaracji na podatek od środków transportowych – Rozporządzenie Ministra Finansów z 21.11.2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru deklaracji na podatek od środków transportowych- podstawą jest art. 9 ust.8 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

Deklaracje na podatki: od nieruchomości, rolny, leśny dostosowano do nowych zasad zaokrąglania podatku .

 

Dyskusji nad projektem uchwały nie było.

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 15 radnych.

Uchwała Nr III/5/2006 w sprawie ustalenia wzorów formularzy (deklaracji i informacji) na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny została podjęta jednogłośnie - 15 głosów „za”.

 

 

Ad 5. Głos mieszkańców.

Nie było chętnych do zabrania głosu.

 

Ad 6/7. Interpelacje, zapytania. Wolne wnioski.

 

Radna Irena Krawczyk  zwróciła się z zapytaniem czy będzie w Urzędzie Gminy wyznaczony odpowiedzialność pracownik, który pomoże podatnikom przy wypełnianiu deklaracji podatkowych.

Skarbnik Gminy odpowiedziała, iż informacji odnośnie wypełniania deklaracji z ramienia urzędu będzie udzielał p. Marcin Binaś. Skarbnik zwróciła jednak uwagę, iż pracownikowi nie wolno za kogoś wypełniać deklaracji, może jedynie służyć pomocą merytoryczną.

 

Wójt Gminy  złożył Radzie dwie informacje:

1)      Odnośnie spotkania z MITEX-em.

2)      W sprawie ramowego programu współpracy z gminami niemieckimi w 2007r.

 

Ad. 1) W dniu 04.12.2006r. po uzyskaniu w Banku Poznańskim Gwarancji Wójt wraz z p. Skarbnik udali się do siedziby Firmy MITEX. Spotkali się z Dyr. Stożkiem, który nie mógł uwierzyć, iż gmina w tak szybkim tempie uzyskała bankową gwarancję. Praktycznie było już przygotowane pismo do gminy z wypowiedzeniem umowy z winy gminy. Obecnie uzyskano potwierdzenie, że w najbliższym czasie Firma wchodzi z powrotem na budowę i kontynuuje inwestycję.

 

Ad. 2)  Ramowy program współpracy z gminami niemieckimi w 2007r.

  1. Spotkanie polsko – niemieckie pt. „Kultura łączy narody” w Ustroniu Morskim 17 – 19 stycznia 2007 r. Zaproszenie 6 osób z Niemiec.
  2. Plener malarski „Wiosenna Bryza” w Ustroniu Morskim – 20 -29 kwietnia 2007 r. Zaproszenie 4 plastyków z Niemiec.
  3. „Dni Ustronia Morskiego” – 1 – 3 maja 2007 r. Zaproszenie ok. 30 osób
    z Niemiec – drużyny piłkarskiej, strażackiej, wędkarskiej i strzeleckiej oraz przedstawicieli samorządu.
  4. Rozstrzygniecie konkursu plastycznego „Mój Dom. Moja Ojczyzna”

- 1 – 3 maja 2007 r. w Ustroniu Morskim .

  1. Międzynarodowy Dzień Dziecka – Młodzieżowy Turniej Piłkarski – 1 – 3 czerwca 2007 r. w Willmersdorf – Zaproszenie 15 osób z Ustronia Morskiego
    (12 zawodników w wieku 14 – 16 lat wraz z trenerem i opiekunami).
  2. Obchody współpracy partnerskiej miasta Werneuchen z gminą Ustronie Morskie w Werneuchen – 1 – 3 czerwca 2007 r.  (Zaproszenie ok. 20 osób
    z Ustronia Morskiego).
  3. Obchody 27 – lecia Towarzystwa Społeczno – Kulturalnego w Ustroniu Morskim – 29 – 30 czerwca 2007 r. Zaproszenie 6 osób z Niemiec.
  4. Międzynarodowe Warsztaty Artystyczne „MORKA” w Ustroniu Morskim –
    1 – 7 lipca 2007 r. Zaproszenie 6 osób z Niemiec.
  5. Wystawa prac plastyków z Ustronia Morskiego w ramach obchodów 27 – lecia Towarzystwa Społeczno – Kulturalnego w Willmersdorf – 28 – 29 lipca 2007 r. Zaproszenie 6 plastyków z Ustronia Morskiego.
  6. Dni partnerskie w Willmersdorf – 10 – 12 sierpnia 2007 r. Zaproszenie 16 osób
    z Ustronia Morskiego. Zaproszenie grup tanecznych i muzycznych z GOK z Ustronia Morskiego.
  7. Obchody 85 – lecia Straży Pożarnej w Hirschfelde – 16 – 19 sierpnia 2007 r.  Zaproszenie 16 osób z Ustronia Morskiego.
  8. Wyjazd Studyjny na wyspę Rugia i Hiddensee – 29 – 31 sierpnia 2007 r. Zaproszenie 6 przedstawicieli Rady Gminy.
  9. Gminne Święto Plonów w Ustroniu Morskim – wrzesień 2007 r. Zaproszenie
     20 osób Niemiec.

 

Radny Marek Rojek zwrócił się z prośbą do Wójta Gminy, jest to pytanie ze strony mieszkańców wsi, czy jest możliwość, aby radca prawny był do dyspozycji mieszkańców, chociaż jeden raz w tygodniu przez jedną godzinę. czasami wystarczy jedno słowo radcy, to nie będą sprawy rozwodowe czy majątkowe, ale coś związanego z gminą.

 

Wójt Gminy wyjaśnił, że Radca Prawny jest zatrudniony do prowadzenia spraw urzędu i występowania w jego imieniu

 

Radca Prawny wyjaśnił, ze jest związany umową o pracę z gminą i musi prezentować swojego pracodawcę. Jeżeli byłby spór pomiędzy mieszkańcem a gminą miałby miejsce konflikt interesów. Osobiście wielokrotnie pomagał mieszkańcom, jednak jest to niezgodne z prawem, może paść zarzut ze strony Izby Radcowskiej o nieuczciwej konkurencji. Może być sytuacja, że w ramach budżetu rada zatrudni  radcę do spraw załatwiania potrzeb mieszkańców.

 

Wiceprzewodniczący Rady stwierdził, że wielu ludzi nie stać nawet na drobną poradę prawną, uważa, że takie stanowisko byłoby w gminie konieczne.

 

Radny Mirosław Szymanek poprosił o szerszą wypowiedź odnośnie warunków gwarancji, które udzielił gminie bank w Poznaniu.

 

Radca Prawny odczytał treść poręczenia Gospodarczego Banku Wielkopolskiego nr 1/P/2006 będącego gwarancją zapłaty za roboty budowlane ( treść poręczenia stanowi kserokopia dokumentu będąca załącznikiem nr 2 do niniejszego protokołu).

 

Wójt Gminy poinformował, iż na tę inwestycję tj. budowa basenów gmina może otrzymać środki poza budżetowe. Były prowadzone rozmowy z Ministerstwem Finansów, z Marszałkiem Województwa oraz innymi decydentami.

 

Kierownik Ref. IKO Grzegorz Czachorowski poinformował zebranych , iż jest na etapie projektu  powstanie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Podjęta już została Uchwała Rady Europejskiej, która ma decydujący głos.  Gmina Ustronie Morskie ma możliwość skorzystania z tych środków. Wydatki będą kwalifikowane od dnia 01.01.2007r., tak więc najlepiej, aby do końca br. była możliwość jak najmniejszego opłacenia faktur.

 

Przewodniczący Rady poinformował zebranych, iż wpłynęło na jego ręce zawiadomienie o powstaniu Klubu Radnych pod nazwą „Sami Swoi” wraz z regulaminem, należy do niego 7 radnych. Przewodniczącym Klubu został radny Tomasz Stanisławczyk (kserokopia zgłoszenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu).

Przewodniczący poinformował radnych, iż pracę poszczególnych komisji winno się organizować w godzinach pracy Urzędu tj. od godz. 730 do godz. 1530.

 

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy w Ustroniu Morskim - Andrzej Basarab zamknął III Sesję Rady.

 

Protokołowała: