Nr 7 - ustalenie wydatków

 

UCHWAŁA  NR  IV/7/2006

Rady Gminy w Ustroniu Morskim

z dnia  29 grudnia 2006 r.

 

w sprawie ustalenia wydatków, które nie wygasają z upływem

roku budżetowego 2006

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(
Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr 102 poz.1055,Nr 116, poz. 1203;  z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz. 1457 z 2006r. Nr 17, poz. 128) oraz  art. 191 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych(Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z 2005 r. Dz.U. Nr 169, poz. 1420, z 2006r. Dz.U. Nr 45, poz.319, Nr 104, poz. 708) -Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1.Ustala się wykaz wydatków bieżących i inwestycyjnych, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 oraz plan finansowy zawarty w załączniku nr1  do niniejszej uchwały na łączną kwotę  3.437.889,-zł.

§ 2. Określa się ostateczny termin dokonania i rozliczenia wydatków, o których mowa w § 1 uchwały do dnia 31 stycznia 2007 r., 31 maja 2007 r. i 31 sierpnia 2007 r.

§ 3.Środki finansowe ujęte w wykazie określonym planem finansowym należy z końcem roku budżetowego 2006 przekazać na wyodrębnione subkonto podstawowego rachunku bankowego budżetu gminy.

§ 4.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń  Urzędu Gminy.

 

 


UZASADNIENIE

 

do uchwały Rady Gminy w sprawie ustalenia wydatków, które                           nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006

 

 

 

W roku 2006 miały zostać finansowo, częściowo rozliczone wynikające z zawartych umów zadania inwestycyjne (załącznik nr 1 do niniejszej uchwały). Realizacja płatności wymienionych inwestycji przez wykonawców została przesunięta na rok 2007 w związku z tym zaistniała uzasadniona konieczność ustalenia wydatków niewygasających. Z uwagi na nierozstrzygnięty temat docelowego umiejscowienia Świetlicy Środowiskowej TPD niezbędne jest także przesunięcie środków na remont tej świetlicy planowanych w 2006 r. jako rezerwa na ten cel Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
i Narkomanii. Ze względu na niezakończone postępowanie w sprawie wykonania operatów szacunkowych określających wartość gruntów stanowiących drogi (do inwentaryzacji mienia komunalnego gminy) oraz prac dot. odprowadzenia wód opadowych gromadzonych na części działki 107 w Rusowie, plan finansowy wydatków, które nie wygasają z upływem 2006 roku również zawiera w/w prace.