Protokół


PROTOKÓŁ Nr VIII/2007

z Sesji Rady Gminy w Ustroniu Morskim

z dnia 14 czerwca 2007r.

                                                                                            

 

                        VIII Sesję otworzył Przewodniczący Rady Gminy w Ustroniu Morskim Andrzej Basarab. Powitał radnych, gości zaproszonych oraz Wójta Gminy, Skarbnik i Sekretarza. Na podstawie listy obecności stwierdził prawomocność obrad – obecnych 14 radnych (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu).

 

Przewodniczący zaproponował następujący porządek obrad:

1.      Sprawy organizacyjne:

a)      otwarcie sesji i stwierdzenie quorum;

b)      przyjęcie protokołu Sesji Nr VII/2007 z dnia 26 kwietnia 2007r.

2.      Informacja z przygotowania miejscowości do sezonu letniego 2007r. w zakresie:

- bezpieczeństwa na wodach,

- bezpieczeństwa publicznego

- zabezpieczenia sanitarno-epidemiologicznego,

- zabezpieczenia przeciwpożarowego,

- imprez artystycznych.

3.      Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym, dyskusja.

4.      Przedstawienie projektów uchwał:

1)      w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r.; dyskusja; podjęcie uchwały – druk nr 1,

2)      w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej i sposobu jej poboru; dyskusja; podjęcie uchwały– druk nr 2,

3)      w sprawie określenia inkasentów opłaty targowej; dyskusja; podjęcie uchwały – druk nr 3,

4)      w sprawie nabycia nieruchomości położonych w Sianożętach; dyskusja; podjęcie uchwały – druk nr 4,

5)      w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Ustronie Morskie; dyskusja; podjęcie uchwały – druk nr 5,

6)      w sprawie przyjęcia zmian w statucie Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty; dyskusja; podjecie uchwały – druk nr 6,

5.      Głos mieszkańców.

6.      Interpelacje, zapytania.

7.      Wolne wnioski.

8.      Zamknięcie sesji.

 

 

- uwag do porządku obrad nie stwierdzono;

- protokół Sesji Nr VII/2007  z dnia 26 kwietnia 2007r. przyjęto jednogłośnie.

 

 

Ad 2. Informacja z przygotowania miejscowości do sezonu letniego 2007.

 

 

Informacje  w zakresie:

- Bezpieczeństwa na wodach przedstawił Kierownik Plaży Michał Mieczkowski
( załącznik do protokołu).

 

- Bezpieczeństwa publicznego – wystąpił Naczelnik Prewencji i Ruchu Drogowego Policji Powiatowej Jerzy Kitowski (informacja stanowi załącznik do protokołu)

 

- Zabezpieczenia sanitarno-epidemiologicznego informację przedstawiła Dyrektor Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej Barbara Hok ( informacja pisemna w załączeniu do protokołu).

 

- zabezpieczenia przeciwpożarowego informację przedstawił Komendant Jerzy Bartnik (załącznik pisemny),

 

- imprez artystycznych przedstawiła Urszula Czachorowska oraz Dyrektor GOK Urszula Knieć.

Imprezy na sezon letni 2007 organizowane przez Gminny Ośrodek Kultury w Ustroniu Morskim:

25 czerwca

Wystawa prac artystów z Towarzystwa Społeczno Kulturalnego w Ustroniu Morskim,

Miejsce: Galeria Nadbrzeżna,  termin od 25 czerwca do  8 lipca, czynna codziennie od 10.00, wstęp wolny. 

4 lipca - Dzień Karykaturzysty – jeden z tematycznych dni warsztatów Kulturalnych Morka 2007 - rysowanie karykatur i rysunków satyrycznych przez uczestników warsztatów oraz honorowych gości – artystów karykaturzystów zrzeszonych w Stowarzyszeniu Polskich Artystów Karykaturzystów;

miejsce: plac przed GOK od godz. 12.00

6 lipca - Dzień Dowcipów – ostatni dzień MORKI. Rozpoczęcie Kolorową Paradą ulicami Ustronia Morskiego (13.15 spod szkoły, ul. Wojska Polskiego) 13.45 rozstrzygnięcie konkursu na najlepiej przebraną kolonię; uroczyste nadanie nazwy promenadzie nadmorskiej – „Promenada Satyry i dobrego Humoru”, poza tym show Piotra Dzięcielskiego – aktora Teatru Dramatycznego w Koszalinie, opowiadanie dowcipów przez uczestników warsztatów, mieszkańców gminy i turystów, konkurs na najlepszy dowcip; wernisaż wystawy „Lato w gminie Ustronie Morskie”, rozstrzygnięcie konkursu plastycznego dla karykaturzystów – „Piwo Brok okiem satyryka”

Miejsce: plac przed GOK i galeria Nadbrzeżna, wstęp wolny

20 lipca

„Lato dla dzieci” –Pioseneczki na smuteczki w wykonaniu Ewy Rakowskiej, Miejsce Amfiteatr – godz.17.00 , wstęp wolny

Czadowy Wieczór Folkowy – wystąpią: zespół Rura z Ukrainy oraz zespół Rzepczyno Folk Band-

Miejsce: Amfiteatr – godz. 19.00, wstęp wolny 

3 sierpnia

„Coś dla ucha dla malucha” – koncert muzyczny dla dzieci – wstęp wolny.

Miejsce: Amfiteatr – godz. 17.00, wstęp wolny

Koncert Disco polo na wesoło – wystąpią zespół Ivona oraz Piotr Dzięcielski Show –

Miejsce Amfiteatr – godz. 19.00, wstęp wolny

10 sierpnia

VII Piknik Rodzinny w Sianożętach –

Miejsce – plac przy kapliczce w Sianożętach –godz.16.00 wstęp wolny -  organizatorem jest GOK oraz sołectwo Sianożęty; W ramach imprezy odbędzie się wybór Miss Lata, występ Kapeli Biesiada Śląska, występ Strażackiej Orkiestry Dętej oraz zespołu muzycznego;

Miejsce – plac przy kapliczce w Sianożętach –godz.16.00 wstęp wolny - 

15 sierpnia

Koncert Blask Gwiazd – wystąpią zespoły coverowe: Boney M, Abba, The Beatles;

miejsce Amfiteatr, 19.00 – wstęp wolny.

 

 

 

Ad 3.  Informacja Wójta Gminy z działalności w okresie międzysesyjnym.

 

 

30.04 – wspólnie z Przewodniczącym RG udzielenie absolutorium i przyjęcie wykonania budżetu przez Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty,

30.04 – 03.05 – Dni Ustronia Morskiego. Szkoda, że tak mało radnych bierze udział w imprezach tego typu,

09.05 – spotkanie wraz z Przewodniczącym RG odnośnie lokalizacji budynku Poczty Polskiej. Proponowana lokalizacja przy ul. Geodetów.

11.05 – spotkanie z IN PLUS i komisją architektoniczną odnośnie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

12.05 – obchody „Dni Strażaka”. Gmina Ustronie Morskie otrzymała medal honorowy.

14.05 – ponowne spotkanie z przedstawicielami Poczty Polskiej. Ustalono ostateczną lokalizację przy ul. Wojska Polskiego przy sklepie „Słoneczko”. Otwarcie nowej placówki ma być do końca Br.

15.05 – spotkanie sołtysów z p. Dymecką (KiW) w sprawie realizacji inwestycji wodno – kanalizacyjnych. Wybrano wykonawcę na kwotę 8,5 mln zł.

16.05 – ciąg dalszy budowy ostróg falochronowych. Opracowanie całości dokumentacji.

16.05 – Dzień Pracownika Straży Granicznej.

17.05 – zgłoszenie się firmy niemieckiej I.V. odnośnie budowy basenów. Już 3 firmy zgłosiły akces przejęcia budowy. Obecnie trwają prace kosztorysowania w wysokości cen z dnia podpisania umowy.

20.05 – spotkanie z przedstawicielami ukraińskiej mniejszości narodowej z Kołobrzegu.

23.05 – odbiór remontu świetlicy w Kukini.

24.05 – spotkanie z prawnikiem Jackiem Bartoszkiem, inwestorem zastępczym i przewodniczącym RG w sprawie rozwiązania sprawy firmy „Mitex”.

24.05 – podpisanie umowy u notariusza dotyczącej przejęcia torowiska PKP w Bagiczu.

24.05 – komisja architektoniczna odnośnie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

25.05 – konferencja naukowa odnośnie ochrony brzegu morskiego.

25.05 – Dzień Pracownika Samorządowego.

28.05 – walne zebranie Spółki Wodno – Ściekowej. Przewodniczący RG wymógł na likwidatorach ostateczny termin zakończenia pracy – koniec września.

29 – 30.05 – szkolenie wójtów odnośnie działań antykryzysowych.

31.05 – podpisanie umowy notarialnej – prawo własności pod promenadę.

01.06 – uroczysty Dzień Dziecka.

04.06 – narada przedsezonowa z kierownikami i właścicielami ośrodków wczasowych. Uczestniczyło tylko 18 właścicieli na wysłanych ponad 100 zaproszeń.

05.06 – spotkanie wraz z Przewodniczącym RG z przedstawicielami Gminy Bochnia. Chcą z nami nawiązać współpracę partnerską.

06.06 – narada w Starostwie Kołobrzeskim w sprawie zabezpieczenia obsługi wczasowiczów. Przystępując do takich działań gmina by musiała zabezpieczyć z budżetu 26 tys. zł.

08.06 – posiedzenie zarządu ZMiG Dorzecza Parsęty – są duże problemy z pozyskiwaniem odpowiednich firm wykonawczych.

10.06 – wraz z Przewodniczącym RG i proboszczem uczestniczyliśmy o obchodach 70-ciolecia kapłaństwa biskupa- seniora Jeża. Wręczono mu pierścień herbowy naszej Gminy.

11.06 – podpisanie aktu notarialnego w sprawie pozyskania terenu od OW „Łomianki” pod promenadę.

13.06 – konwent wójtów, burmistrzów i prezydentów odnośnie rozdysponowania środków unijnych.

14.06 - podpisanie aktu notarialnego w sprawie pozyskania terenu pod promenadę.

 

 

Dyskusja

 

Radny Mirosław Szymanek poruszył kwestię budowy zespołu basenów. Zamierzeń Gminy tj. wycofania się czy też rozwiązania umowy z Mitexem. Poruszył tę kwestię, gdyż wiąże się to z finansowaniem kancelarii prawnej, którą gmina wybrała. Zapytał czy wyczerpano już wszelkie możliwości, rozmowy, negocjacje, itd. Czy faktycznie pozostał już tylko spór sądowy, to wszystko przesunie termin oddania obiektu w użytkowanie. To miało już funkcjonować rok temu, były uroczystości, nagłośnienia w mediach. Zapytał czy nie ma możliwości ponownego spotkania i wyjaśnień w składzie całej Rady. Ponownie prosi o zorganizowanie spotkania i chciałby zobaczyć pismo Mitexu, że odmawiają takiego spotkania.

 

Radca Prawny wyjaśnił, że było wiele rozmów i obietnic. Mitex z wszystkich zobowiązań się wycofuje. Gmina ma problem gdyż ze względu na brak projektu technicznego nie może ogłosić nowego przetargu. Gmina jest nawet gotowa zapłacić za dokumentację techniczną.

 

 

Radny Tomasz Stanisławczyk  zabrał głos pytając czy:

1)      zasadne było wszczynanie kroków prawnych już przed przedstawieniem przez Mitex faktury?

2)      Czy tej dokumentacji nie można odkupić bezpośrednio od projektanta?

3)      Czy na tym etapie warto wchodzić w takie koszty i wynajmować jedną z najlepszych kancelarii prawnych?

Klubowi radnych zależy, aby spór zakończył się jak najszybciej i jak najlepiej dla Gminy, najniższym kosztem.  Ta dyskusja to troska o ciąg dalszy, o przyszłość Gminy.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że wszystko jest możliwe, nawet zawarcie ugody. Będątrwały negocjacje.

 

 

Ad 4.  Przedstawienie projektów uchwał.

 

 

Druk nr 1 – przedstawiła Skarbnik Gminy.

I. Zmiany po stronie dochodów polegające na zwiększeniu o kwotę 2 833 741,09,-zł  dokonano w związku:

 

1. zwiększono o kwotę 3 000,-zł w związku z wpłatą Rady Sołeckiej na zakup motopompy w Kukini,

2a. zwiększono o kwotę 221 088,-zł w wyniku rekompensaty z tytułu zwolnienia podatników od podatku od nieruchomości o statusie zakładów pracy chronionej w 2007 r. (II transza-V,X),

2b. zwiększono o kwotę 12 400,-zł z tytułu  podatku VAT,

2c. zwiększono o kwotę 30 000,-zł z tytuły podatku dochodowego od osób prawnych.,

3a. zwiększono o kwotę 1 301,-zł z tytułu podatku VAT za 2006 r. za m-c XII,

3b. zwiększono o kwotę 50 000,-zł z tytułu odsetek od lokat 2007 r.,

3c. zwiększono o kwotę 2 353 983,09 w wyniku niewykorzystanych wydatków niewygasających z 2006 roku,

4. zwiększono o kwotę 440,-zł w związku z dofinansowaniem Urzędu Wojewódzkiego na systemy informatyczne GOPS,

5. zwiększono o kwotę 3 261,-zł z tytułu kompensaty dochodów i wydatków związanych z modernizacja kawiarni Rejs,

6. zwiększono  o kwotę 158 268,-zł z tytułu zwrotu od MITEX za przyłącze energetyczne.

 

II. Zmiany po stronie wydatków polegające na zwiększeniu o kwotę 2 852 871,09,- zł dokonano w związku:

 

1a. zwiększono o kwotę 10 000,-zł w związku z wyposażeniem nowych kontenerów sanitarnych,

1b. zwiększono o kwotę 7 000,-zł z tytułu zakupu silnika do łodzi YAMAHA F,

2a i 2b. zwiększono o kwotę 492 000,-zł w związku z zakupem działek od „Super-fischa” oraz przeniesienia z par. 6060,

3a,b,c zwiększono o kwotę 23 000,-zł w wyniku utworzenia nowego stanowiska Urzędu Gminy: „inspektor ds. pozyskiwania środków UE”,

3d. zwiększono o kwotę 342 132,09,-zł z tytułu niewykorzystania środków z niewygasających wydatków roku 2006 na zadanie „Przebudowa budynku WOP na nowy Urząd Gminy” i wprowadzenie do budżetu 2007 r.,

4a-c. przeniesiono między par. wydatków kwotę 3 500,-zł w wyniku zakupu pieca do Posterunku Policji w Ustroniu Morskim ,

4d. zwiększono o kwotę 10 521,-zł z tytułu zakupu motopompy dla OSP Kukinia,

5. zwiększono o kwotę 45 000,-zł z tytułu wynagrodzenia za prowadzenie sprawy w I Instancji przeciwko MITEX S.A.,

6a,b. przeniesienie między paragrafami wydatków Szkole Podstawowej w Ustroniu Morskim,

6c. zwiększono o kwotę 22 500,-zł z tytułu remontu kotłowni gazowej w Przedszkolu,

6d. zwiększono o kwotę 40 000,-zł w związku z organizacją dowozu dzieci niepełnosprawnych ,

6e zwiększono o kwotę 8 800,-zł w związku z przystąpieniem do projektu współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny: w ramach projektu Szkoła Podstawowa w Ustroniu Morskim otrzyma 24 szt. komputerów, 2 szt. serwerów, 2 szt. drukarek, 2 szt. projektorów, 2 szt. laptopów oraz 1 urządzenie wielofunkcyjne, Szkoła Podstawowa w Rusowie otrzyma: 11 szt. Komputerów z wyposażeniem do pracowni komputerowej oraz 4 szt. komputery do biblioteki szkolnej. Zgodnie z wymogami projektu niezbędne jest zabezpieczenie środków w budżecie gminy do przeprowadzenia szkoleń nauczycieli, bibliotekarzy na kurs OCM (wkład własny gminy 8 800,-zł).

7a-i. zmiana związana z przejściem głównej księgowej na emeryturę i zatrudnieniem od 1.07.2007 r. gł. księgowej na pełny etat oraz zakupem 2 komputerów z oprogramowaniem + 1 monitor,

8a,b. zwiększenie składki Związku Dorzecza Parsęty zgodnie z Uchwałą Nr 15/07 z dnia 28.03.2007 r. (w tym na pomoc techniczną projektów inwestycyjnych-kwota 637,-zł), a także podwyższenie standardu tarasu widokowego przy ul. Nadbrzeżnej poprzez wykonanie 1 pkt-u świetlnego + 3 ławki 11 500,-zł oraz przeniesienie niewygasających wydatków dot. wykonania zjazdu na plażę i tarasu widokowego przy ul. Nadbrzeżnej – 26 800,-zł,

9a. zwiększono o kwotę 600,-zł w związku z dofinansowaniem obozu „Mistrzowie Tańca Towarzyskiego” dla Bartłomieja Januszewskiego (dysponent GOK),

9b. zwiększono o kwotę 25 000,-zł z tytułu modernizacji i adaptacji toalety dla potrzeb niepełnosprawnych w budynku GOK (wymagania obligatoryjne ‘Błękitnej Flagi”),

9c. zwiększono o kwotę 3 261,-zł w wyniku modernizacji kawiarni Rejs-kompensata dochodów i wydatków,

10. zwiększono o kwotę 1 934 120,-zł w związku z wprowadzeniem wydatków niewygasających na zadanie „Budowa centrum Sportowo-Reklreacyjnego”.

 

 

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych, nieobecni: radna Anna Britzen i radny Krzysztof Grzywnowicz.

 

Uchwała Nr VIII/35/2007 w sprawie zmian w budżecie Gminy została podjęta nastepującą ilością głosów: „za” 11 , „przeciw” nie było, „wstrzymuje się” - 1

 

 

 

Druk nr 2 – w wyniku wprowadzonej autokorekty połączono druk nr 2 i 3 w jeden projekt uchwały. Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy.

W związku ze zmianą interpretacji przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w części     dotyczącej opłaty targowej zaistniała potrzeba dostosowania do ich aktualnego brzmienia treści  Uchwały Rady Gminy Ustronie Morskie Nr VIII/40/2003 z dnia 4 czerwca 2003 r. w sprawie    ustalenia wysokości opłaty targowej i sposobu jej poboru. Oprócz częściowej zmiany wysokości stawek, wykreśleniu podlegają: § 2, § 3 i § 4 aktualnie obowiązującej Uchwały, które odpowiednio zawierają regulacje dotyczące możliwości: zapłaty tej należności w formie abonamentu (z góry za max. 30 dni), zwrócenia się do Wójta z wnioskiem przez mieszkańca  Gminy o obniżenie stawki opłaty o max. 50 % oraz zwolnienia z obowiązku uiszczania opłaty targowej z tytułu sprzedaży płodów rolnych pochodzących z gospodarstw rolnych lub ogródków działkowych, których właścicielami lub posiadaczami są mieszkańcy Gminy Ustronie Morskie.

Ponadto w związku ze zbliżającym się okresem sezonu letniego 2007 r. zaistniała potrzeba powołania Uchwałą Rady Gminy dwóch osób na stanowisko inkasenta opłaty targowej,  która to pobierana jest od podmiotów dokonujących sprzedaży różnorodnych towarów na terenie Gminy Ustronie Morskie. Powołanie inkasentów w powyższej formie stanowi realizację   możliwości , jaką stworzył ustawodawca w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych.

Proponuje się również połączenie w jednej Uchwale materii związanej z opłatą targową i jej inkasentami.        

                       

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 12 radnych.

Uchwała Nr VIII/36/2007 w sprawie ustalenia wysokości opłaty targowej i sposobu jej poboru została podjęta jednogłośnie – 12 głosów „za”.

 

 

Druk nr 3 – projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości położonych w Sianożętach przedstawiła Wiesława Świecka.

W związku z realizacją inwestycji polegającej na budowie ciągu pieszo – rowerowego – promenady nadmorskiej oraz projektowanej gminnej drogi dojazdowej , niezbędne jest nabycie w/w działek  gruntu położonych w  Sianożętach  , o powierzchni łącznej  0,0602 ha od Regionalnego Funduszu Gospodarczego s.a. w Częstochowie.

Działka Nr 162/19 o pow: 0,1098 ha (projektowana gminna droga dojazdowa) zostanie przejęta przez gminę  na podstawie decyzji Wójta Gminy o podziale nieruchomości – działki numer 162/8.

( o godz. 1415 salę obrad opuścił radny Marek Rojek. Obecnych 11 radnych)

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Uchwała Nr VIII/37/2007 w sprawie nabycia nieruchomości położonych w Sianożętach została podjeta następującą ilością głosów: „za” 8 , „przeciw” nie było, „wstrzymuje się” - 3

 

 

Druk nr 4 -  Projekt uchwały w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Ustronie Morskie przedstawił Sekretarz Gminy.

         Uchwała  w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Ustronie Morskie ma zastosowanie do wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Szkołach, Przedszkolu oraz Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
w Ustroniu Morskim,  według istniejącego w tych jednostkach układu stanowisk pracy. Przyjęta została miesięczna forma wynagradzania pracowników. Miesięczną stawkę wynagrodzenia zasadniczego ustala się jako sumę najniższego wynagrodzenia w wysokości  800,00  zł (było 660,00 zł) oraz iloczynu liczby punktów i wartości jednego punktu, ustalonych dla poszczególnych kategorii  w tabeli stanowiącej załącznik do uchwały.

Wartość jednego punktu ustalona jest stosownie do możliwości finansowych jednostki
i wynosi 5,20 zł (było 4,70 zł).  Projekt uchwały w tej sprawie przygotowany został
w związku z koniecznością uregulowania spraw płacowych pracowników w/w jednostki.

Propozycja określenia wartości jednego punktu i płacy minimalnej w tabeli zaszeregowania uwzględnia możliwości finansowe wspomnianych jednostek , dotychczasowe wynagrodzenie i aktualne zaszeregowania pracowników. Ustalona na podstawie niniejszej uchwały tabela  pozwala prawidłowo ustalać otrzymywane wynagrodzenia zasadnicze pracowników oraz planować wzrost wynagrodzeń. Wzrost taki w roku bieżącym o planowane 3 % powodowałby przy obecnej stawce przekroczenia wartości stawek obowiązujących. 

 

Głosowanie, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Uchwała Nr VIII/38/2007 w sprawie wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Gminy Ustronie Morskie została podjęta jednogłośnie – 11 głosów „za”

 

 

Druk nr 5 - Projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian w statucie Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty przedstawił Sekretarz Gminy:

W związku z podjęciem w dniu 21 marca 2007 roku przez Zgromadzenie Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku, Zarząd „Parsęty” zwrócił się z prośbą o podjęcie przez Rady Gmin stowarzyszonych w Związku uchwały w sprawie przyjęcia zmian w Statucie. Statut i jego zmiany wymagają zgody (przyjęcia) zainteresowanych gmin.

Ze względu na konieczność uaktualnienia statutu, Zarząd zwraca się z wnioskiem aby projekty uchwał o przyjęciu zmian przedłożone zostały na sesje Rad Gmin w możliwie  jak najszybszym terminie.

Projekt zmiany Statutu zakłada wykreślenie z wykazu uczestników Związku Miasta Świdwin w związku z jego rezygnacją.

Ustawowy skład Rady – 15 radnych,

Wymagane quorum – 8 radnych,

Głosowanie nad projektem uchwały, w głosowaniu udział wzięło 11 radnych.

Uchwała Nr VIII/39/2007 w sprawie zmian w statucie Związku Miast i Gmin Dorzecza Parsęty podjęta została jednogłosnie – 11 głosów „za” .

 

 

 

 

Ad 6/7  Interpelacje, zapytania.  Wolne wnioski.

 

 

 Radna Irena Krawczyk zwróciła się z zapytaniem do Przewodniczącego Rady Gminy, czy zapoznał się z pismem mieszkańców, które wpłynęło do Biura Rady w dniu 4 czerwca br.

Przewodniczący Rady Andrzej Basarab odpowiedział, iż faktycznie do Biura Rady wpłynęło pismo i zna jego treść, każdy radny może się z nim zapoznać w dowolnej chwili. Jest to sprzeciw rodziców na decyzję Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Ustroniu Morskim w sprawie rozwiązania umowy o pracę z instruktorem ds. teatru p. Tadeuszem Kielarem. Przewodniczący wyjaśnił, iż sprawa ta nie leży w kompetencji Rady Gminy. Politykę kadrową prowadzi kierownik jednostki i w związku z tym należy zwrócić się o wyjaśnienie do Dyrektora GOK p. Urszuli Knieć.

 

Dyrektor GOK p. Urszula Knieć poinformowała zebranych, iż zapoznała się z treścią w/w pisma. Otrzymała kserokopię pisma i jest zdziwiona, że trafiło ono do Rady Gminy i Wójta Gminy, a nie wpłynęło do GOK. Sądzi, iż sprawa ta wzbudza wiele emocji ze względu na brak informacji dla rodziców. Przeanalizowała także podpisy pod tym pismem i okazuje się, że większość z osób popierających sprzeciw nie ma dzieci w wieku szkolnym, więc niezrozumiałe są ich pretensje, np. p. Plesiak Stefan, p. Jolanta Szymczak albo p. Agnieszka Szymczak, i inni. Na 19 osób podpisanych w zajęciach teatralnych uczestniczy 6 dzieci.

Pani Dyrektor stwierdziła, że zwolnienie instruktora z etatu nie oznacza braku zajęć teatralnych. Zaproponowała p. Kielarowi umowę-zlecenie na prowadzenie zajęć teatralnych raz w tygodniu, jednak spotkała się z odmową. Po objęciu stanowiska dokonała analizy wydatków w GOK. Pan Kielar był zatrudniony na 1 etatu. Roczne wynagrodzenie wynosiło 16.000 zł, a efektywny czas pracy wynosił 2 godz. tygodniowo. Przykładowo p. Knieć przedstawiła tygodniowy plan pracy p. Kielara na 7-12 maja 2007r.  i 14-19 maja 2007r. oraz dla porównania plan zajęć p. Jana Sokolnickiego, zatrudnionego na 3 etatu (kserokopie w/w dokumentów stanowią załącznik do protokołu sesji). Ponadto p. Dyrektor stwierdził, iż bardzo szanuje p. Kielara, docenia jego pracę i właśnie z tych względów zaproponowała mu umowę-zlecenie, a także możliwość prowadzenia zajęć plastycznych. Propozycja ta nie została przyjęta przez p. Kielara, który nie chciał się podjąć prowadzenia zajęć plastycznych.

Pani Dyrektor uważa, iż nie ma sensu zatrudniać instruktora na etacie, dla GOK korzystniejsze jest zatrudnienie instruktora na umowę zlecenie. Tym bardziej, że zajęcia kółka teatralnego nie są prowadzone przez cały rok, a jedynie od września do początku czerwca.

Przewodniczący Rady stwierdził, iż Pani Knieć jest nowo powołanym Dyrektorem. Nie powinno się jej rozliczać po miesiącu pracy. Komuś zależy na sensacji w Ustroniu Morskim, zbiera podpisy, szuka sensacji. Kierownik jednostki ma prawo prowadzić swoją politykę kadrową.

 

Radny Tomasz Stanisławczyk zapytał jak wygląda sprawa zatrudnienia pracownika do opracowywania wniosków unijnych?

 

Sekretarz Gminy odpowiedział, że wpłynęło wiele podań. Jednak jest potrzebny pracownik z dużym doświadczeniem. Gmina zdecydowała się na zatrudnienie osoby, która spełniła wymogi formalne. Ma być zatrudniona od 25 czerwca br.

 

Radny Mirosław Szymanek poprosił o wyjaśnienie uwag, które przesłało Starostwo odnośnie planu zagospodarowania przestrzennego. Jest ich bardzo dużo, a kwestie w nich poruszane mają znaczenie strategiczne. Czy wady wskazane w tym piśmie mają szansę na usunięcie? Te zapisy mogą zaszkodzić przyszłym inwestorom. Kiedy ta sprawa będzie rozstrzygnięta?

 

Wójt Gminy wyraził  zdziwienie skąd radny Szymanek zna treść pisma skierowanego do Wójta Gminy?  Te zapisy może wyeliminować tylko nowy plan. Przypomniał, że inicjatorem tego zapisu był sam radny Szymanek. Był przecież powołany trzyosobowy zespół do spraw planu zagospodarowania przestrzennego,

 

Radny Mirosław Szymanek odpowiedział, że był w swojej osobistej sprawie w Starostwie i Naczelnik Wydziału p.Lis pokazała mu to pismo. O wielu sprawach nie miał pojęcia.

 

Radca Prawny poinformował, iż zgodnie z prawem Starosto nie jest władne do oceny zapisów planu zagospodarowania przestrzennego. Nawet Wojewoda nie ma  możliwości ingerowania w uchwalaniu planu zagospodarowania.

 

Wójt Gminy stwierdził z całą odpowiedzialnością, że to pismo to kompromitacja Urzędu Starostwa, które nie zna swoich kompetencji. W najbliższym czasie zostanie wystosowana odpowiedź.  Wójt ma obowiązek wykonywać analizę planistyczną i ten obowiązek wykonuje.

 

 

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy Przewodniczący Rady Andrzej Basarab zamknął sesję.

 

 

Protokołowała:

Podinspektor

Ewa Oksenfeld