Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Podatek od nieruchomości od osób fizycznych
Wymagane dokumenty :
W ciągu 14 dni od zaistnienia faktu (np. zakup) należy zgłosić obowiązek podatkowy. Należy załączyć :
1. Akt notarialny lub
2. Umowę dzierżawy nieruchomości
3. Wykaz nieruchomości IN-1 celem ustalenia podatku od nieruchomości
4. Załączniki ZN-1A i ZN-1B
Opłaty :
Nie podlega opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu - pokój Nr 12 od poniedziałku do piątku w godz. 730-1530 lub w pokoju Nr 9.
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Do 30 dni po otrzymaniu dokumentów wystawiana jest decyzja w sprawie naliczenia podatku.
Tryb odwoławczy :
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy (odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu Gminy Ustronie Morskie w godzinach pracy Urzędu lub za pośrednictwem poczty).
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Ulgi :
Brak
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Budżetu i Finansów UG Ustronie Morskie - pok. Nr 9 - inspektor, ds. wymiaru podatków i opłat –
tel. (94-35-14-196).
Podstawa prawna :
- z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1445 ze zm.),
- Uchwała Nr 106 Rady Gminy w Ustroniu Morskim z dnia 29.10.2015 roku w sprawie określenia podatku od nieruchomości na 2016 rok.
- Uchwała Nr 114 Rady Gminy w Ustroniu Morskim z dnia 2.12.2015 roku w sprawie zmian w Uchwale Nr 106.
Uwagi :
A. Termin płatności podatku można odroczyć lub rozłożyć podatek na raty
- Podstawa prawna - art. 67 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (Dz.U. z 2018 r. poz. 800 z późniejszymi zmianami).
- Wniosek o powyższe należy złożyć przed terminem płatności raty (lub rat) w Sekretariacie UG.
- Przy odraczaniu podatku lub rozkładaniu na raty nalicza się opłatę prolongacyjną w wysokości 50% należnych odsetek - podstawa prawna -Uchwała Nr XL/217/98 Rady Gminy w Ustroniu Morskim z dnia 11 marca 1998 roku w sprawie wprowadzenia opłaty prolongacyjnej.
B. Podatek od nieruchomości można umorzyć
- Podstawa prawna - art.67 a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja Podatkowa ( Dz.U. z 2018 r. poz. 800 z późniejszymi zmianami)
- Wniosek o umorzenie składa się w Sekretariacie Urzędu po terminie płatności podatku
- Powyższe czynności są zwolnione z opłaty skarbowej.
C. W ciągu 7 dni po upływie terminu płatności raty podatku wystawia się upomnienie
Należność winna być uregulowana w terminie 7 dni
W przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy przesyłany do właściwego Urzędu Skarbowego w celu podjęcia czynności egzekucyjnych.
D. Terminy płatności podatku od nieruchomości - wymienione są w Decyzji podatkowej :
I rata - do 15 marca każdego roku
II rata - do 15 maja każdego roku
III rata - do 15 września każdego roku
IV rata - do 15 listopada każdego roku
E. Wpłaty można dokonywać u sołtysów lub na konto Urzędu Gminy Ustroniu Morskim ( nr konta podany jest w decyzji podatkowej )
Urząd Gminy w Ustroniu Morskim
Bank Spółdzielczy w Białogardzie Oddział w Dygowie
16 8562 0007 0040 0914 2000 0030
Liczba wyświetleń: 356
Źródło informacji: Marzena Prorok
Data źródła: 2008-08-18 09:54
2023-11-24 18:14 Migracja strony