Nr 14 - uchwalenie budżetu


UCHWAŁA  NR 
V/14/2007

Rady Gminy w Ustroniu Morskim

z dnia  26 stycznia 2007 r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Ustronie Morskie na rok 2007.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4,pkt 9 li.”d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym
(Dz.U.
z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003r. Nr 80, poz.717,Nr 162, poz.1568; z 2004r. Nr102, poz.1055,Nr 116,poz.1203;z 2005r. Nr 172,poz. 1441, Nr 175,poz. 1457; z 2006r. Nr 17,poz. 128, Nr 181, poz.1337) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2o finansach publicznych(Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z 2005 r. Dz.U. Nr 169, poz. 1420, z 2006r. Dz.U. Nr 45, poz.319, Nr 104, poz. 708, Nr 169, poz. 1420, Nr 170, poz. 1217,poz. 1218, Nr 187, poz. 1381, Nr 249, poz. 1832) -Rada Gminy uchwala, co następuje:

 

§ 1. 1. Dochody budżetu gminy w wysokości18 500 083,-zł, zgodnie z załącznikiem nr1.

       2.Dochody własne gminy według najważniejszych źródeł w wysokości  17 294 516,-zł,     
             zgodnie z
załącznikiem nr2.

§ 2.1. Wydatki budżetu gminy o kwotę28 521 570,-zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

      2.Limity wydatków na wieloletnie  programy inwestycyjne w latach 2007-2009 zgodnie
            z
załącznikiem nr 4
 (4a – zadania inwestycyjne w 2007 roku).

§ 3.1. Deficyt budżetu gminy w wysokości  10 021 487,-zł, który zostanie pokryty
            przychodami pochodzącymi z:

            1) zaciąganych kredytów w kwocie                                                                 5.000.000 zł,

            2) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie                                           7.419.247 zł.

      2. Przychody budżetu w wysokości 12 419 247 zł, rozchody w wysokości 496 000 zł,
           
załącznikiem nr 5 i 5A.

§ 4.   W budżecie tworzy się rezerwy:

            1) ogólną w wysokości                                                                          200.000 zł,

            2) celową w wysokości                                                                                      440.000 zł,

            z przeznaczeniem na:

            a) wydatki inwestycyjne w kwocie 440.000 zł.

§ 5. Dochody i wydatkizwiązane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
            i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z
załącznikiem nr 6 i 6 A.

§ 6.1.Ustala się dochody  w kwocie 190.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
            napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie
185.500 zł
na realizację zadań
            określonych w gminnym programie profilaktyki  i rozwiązywania problemów
            alkoholowych.

      2. Ustala się wydatki w kwocie  4.500 zł na realizację zadań określonych w gminnym
            programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7.Dochody i wydatkizwiązane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie
           porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie
           z
załącznikiem nr 7.

§ 8. Dotacje celowe dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i nie
        
działających w celu osiągnięcia zysku na łączną kwotę 203.000 zł
, zgodnie
        z
załącznikiem nr 8.

§ 9. Przyjmuje się  plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
         i Gospodarki Wodnej zgodnie z odrębnie podjętą uchwałą  (
załącznik nr 9 ).

§ 10. Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

       1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu                          -                                                         w kwocie                     600.000 zł,

       2) sfinansowania planowanego deficytu budżetu                           -                                                      w kwocie      5.000.000 zł,

       3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu  kredytów                                                              - w kwocie   496.000 zł.

§ 11. Upoważnia się Wójta do:

 

       1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku
            przejściowego deficytu budżetu do wysokości
600.000 zł
,

       2) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie zobowiązań wynikających z zawartych
             umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla 
            zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku na łączną
            kwotę
6.200.000 zł
,

       3) zaciągania zobowiązań:

        a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy
             i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków
            zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów  wojewódzkich do wysokości
            określonej w
załączniku nr 4,

      b) dokonywania zmian w planie wydatków budżetowych, z wyłączeniem przeniesień
           wydatków między działami,

      c) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych
           bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłaty gminy na koniec 2007 roku i lata
           
następne, zgodnie z załącznikiem zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą od 1 stycznia 2007 roku i podlega
           publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomors
kiego oraz na
           tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.